RIGHT IN THE MIDDLE

Tak jsme přesně uprostřed.
Uprostřed čeho? Zkouškovýho. Kdo jste četl článek o giveaway (která mimochodem ještě běží), možná jste si všimli, že mě dneska čekala zkouška
 z Římského práva a základu novodobého práva soukromého. Pro zjednodušení "Říman". Bleh. Hlavně, že si to uměj pojmenovat. Nevím, v jaké
 naivní bublině jsem žila, že to bude lehčí než zkouška z "Českých a Československých právních dějin", ale myslela jsem si, že mi přeci 2 dny budou stačit. 
Když jsem pak v pátek otevřela "Instituce", myslela jsem, že se rozbrečim. 


Když jsem se totiž učila na svojí první lednovou zkoušku, resp. zápočet z již zmiňovaných českých dějin, učila jsem se to asi 5 dní. Test měl totiž
 jenom 7 otázek. Což zní sice fajn, ale rozsah učiva za téměř 10 století právních dějin je tak široký, že pokud se trefí do té otázky, co zrovna
 nevíte, máte smůlu. A nikoho nezajímá, že byste věděli všechno ostatní, protože TOHLE zrovna nevíte. A tak můžete hodně lehce neuspět.
 Proto je přeci lepší, naučit se všechno. 

Což byla dobrá taktika, protože zápočet jsem dala. JENŽE!!!! hned po zveřejnění výsledků se na facebooku začali honosit takoví ti "luckeři",
 "masteři" a bůh-ví-jak-si-ještě-říkáte, co se vytahujou, že se na zkoušku začali učit ten den a maj to. Congrats, naučit se 80 A4 za 2 hodiny musí
 být fakt výkon. Ale prohlásit veřejně, že to opsali, na to už koule nemaj, žejo :D

Načež jsem se rozhodla, že teda nebudu takovej šprt a nezačnu se hned po zkoušce učit na tu další. Což se mi náramně líbilo do tý doby, než jsem
 zjistila, že jsem se učit rozhodně měla. A nepomohl tomu ani fakt, když jsem zjistila, že budu muset ještě den před zkouškou do práce. Takže jsem
 nasadila turbo tempo a snažila se narvat do hlavy asi těch 800 latinskejch názvů.

"Tohle tam určitě nedaj, vždyť to by si nikdo nezapamatoval."

Tenhle moment určitě taky všichni znáte. Bohužel, práva nejsou gympl, a tak je vůbec nezajímá, že ten latinskej název má asi 8 slov a musíte se ho
 učit nazpaměť, protože i když si zapamatujete výslovnost, píše se to jinak. A když se konečně naučíte alespoň pojmy jako interdictum retinendae
 possesionis nebo actio communi dividundo, víte, že víc než tříslovný názvy do sebe prostě nenacpete. 

A když nakonec uděláte asi 8 testů z minulých let a ulevíte si, že konečně pár hodin před zkouškou byste je napsali na tolik procent, kolik potřebujete,
 přijde naprostá ztráta vědomostního sebevědomí už při otočení zadání. Protože to, co nám dneska rozdali, bylo mnohem těžší než to všechno z minulých let!
...a tak se někteří rovnou zapsali na opravný termín, aniž by znali výsledky :D


U příležitosti dnešní zkoušky jsem se rozhodla nafotit ještě "outfit". Jestli jste četli tenhle článek, asi už víte, že se nejlíp cítím v mikině a teplákách.
  Paradoxně bych možná měla mít šatník plný šatů, sukní, kostýmků, náhradních silonek, sak a košil. Jenže pokaždé, když se vydám nějaké koupit,
 skončím s novýma legínama na cvičení. K narozeninám jsem teda dostala dvoje šaty na zkouškové od mamky, protože věděla, že sama bych si je
 prostě nekoupila. A věřte mi, že zkoušení byla sranda - ve všem jsem si přišla jako slon v porcelánu. Moc těsné, moc nepohodlné, moc úzké, moc
 do pasu. A jak vypadaj "squashový ramena" v šatech na úzká ramínka asi nikomu vysvětlovat nemusím. 
Nakonec jsme ale vybrali - můžete posoudit sami.
P.S. - Nejsem zvyklá fotit outfity, tak mě omluvte, ale moc se s tím nekamarádím :D
P.P.S.- děkuju Adélce za fotky!!





Pokud někdo prožíváte zkouškový podobně, jsem ráda, že v tom nejsem sama.
Já Vám přeju pevný nervy a co nejvíc úspěšných zkoušek.
A jestli si stěžujete, že je toho teď hodně... bude hůř.
Říká se tomu "Letní semestr."











Štítky: , ,