First day at the university of law


Zdravím!
Je 6.října a včera jsem si prožila svůj první den na Právnické fakultě Univerzity Karlovy. Kdo stál u zrození tohohle blogu, možná si pamatuje, 
že vznikl v den, kdy jsem byla u zápisu, haha. Dnes je to už něco přes 3 měsíce a přesně včera tak i skončily asi mé nejdelší prázdniny vůbec. Fňuk. 

Původně jsem tenhle článek chtěla psát včera - logicky. Jenže mé dojmy z prvního dne byly na hranici mezi katastrofální, silně negativní 
či dokonce depresivní. Možná se tomu říká jen "počáteční panika", ale tak trošku jsem čekala, že by se mi tam třeba mohlo líbit?! Naivní.

Proto jsem tomu dala radši ještě druhou šanci dnes. Jinak by mě snad vyhodili za odrazování potencionální budoucích prváků, heh.

Prvotní problém je především ve mně. Nepatřím mezi ty studenty, kteří už od "narození" sní o profesi právníka. Ano, měla jsem odjet 
studovat do USA, už jsem dokonce byla ve stádiu, kdy jsem měla vše s trenérem domluvené a stačilo jen podepsat pár papírů. Ale nestalo se. 
Po plánování společné budoucnosti s přítelem - ať to bylo Norsko nebo Dánsko, jsem nakonec jako většina studentů stanula před uzavírkou 
přihlášek na VŠ, kdy jsem absolutně nevěděla, kam je odeslat. Člověk celou dobu na gymplu předpokládá, že má dost času, 
aby v maturitním ročníku UŽ věděl, co bude chtít dělat. Nestalo se.
A tak jsem si podala přihlášku na práva, protože to pro mě byla alepsoň výzva.

I PŘES TO jsem se ale snažila jít do školy s nadšením. Měla jsem 4 měsíce se smířit s tím, že tam půjdu a dokonce jsem se tam i těšila. 
Právo mě přeci na střední bavilo, tak to nemůže být dopadnout špatně. Ale... 

...začalo to tak, že jsem přišla na přednášku o 10 minut dříve. Naštěstí jsem poprosila spolužačku z gymplu, aby mi držela místo - a věděla 
jsem proč. Někteří studenti totiž museli stát nebo sedět na "parapetech", takže si mohli položit sešit tak maximálně na kolena. "To jako vážně?!". 
Ale po chvíli mi došlo, že značné procento lidí se na té přednášce už pravděpodobně neobjeví a tak každým týdnem bude volných míst přibývat.
A jedno možná uvolním brzy i já.

První přednáška na téma teorie práva proběhla docela dobře. Druháci se přišli podívat, až pan docent / profesor (hlavně si to nikdy nespleťte, 
až ho budete oslovovat!!!) vysloví svoje legendární "multidimenziónální fenomén", které bylo následováno bouřlivým potleskem a pískáním. 
To mi asi zas unikl nějaký právnický interní vtip. 

Nejdůležitější postřeh z první přednášky: nikdy netrvá 100 minut. Počítejte s prodloužením o 6-12 minut, načež z následující 20ti minutové 
pauzy vám zbyde tak 8 minut. Dost času na to si dojít tak akorát na záchod a najít učebnu 214. 

K semináři v učebně 214 mám snad jen dva komentáře. Za prvé se vás profesor bude snažit přesvědčit, že iphone, který držíte 
v ruce není váš a kravata, kterou máte na sobě také a ne. Pokud něco "předpokládáte" tak raději mlčte. A mimochodem, vás na gymplu 
nenaučili základy starořečtiny a latiny? Co jste to za studenty?!

Problém nastal při poslední přednášce. Při veškeré snaze udržet pozornost a poslouchat profesora jsem propadla v zoufalost. Pan profesor 
v úctyhodných letech působil jako dědeček čtoucí pohádku. V 10ti minutových souvětích monotónně vyprávěl o pěstování obilí v Mezopotámii 
a Palestině. Když zjistíte, že jste si po půl hodině napsali jednu větu, přichází na řadu otázka "Co tady vlastně dělám?".
A tak jsem odešla zoufale domů. 

 Dala jsem tomu dnes ještě šanci.
Na přednášce bylo narváno stejně jako včera.Vzhledem k tomu, že jsem měla jen jednu, šla jsem do školy vcelku s dobrou náladou. 
S termoskou s Mickey Mousem a horkým čajem se prostě musíte cítit líp. Po chvíli už vás ani nepřekvapuje množství latinských výrazů, 
které se na vás valí ze všech stran a vy se jen snažíte zachytit jejich české ekvivalenty, abyste si je mohli v zápětí co nejrychleji vygooglovat. 
Ať žije google! 



Příští pondělí mě čeká návštěva školního fitka - zajímal by vás článek?
A jaké byly pocity z Vašeho prvního dne ve škole? 

Outfit:
Shoes // Nike
Pants // Tally Weijl
Shirt // Reserved
Jacket // Orsay
Poncho // Tally Weijl
Bag // Michael Kors
Watches // Guess
Bracelets // Pandora, nahodto.com

Štítky: , , , , ,